W dniach 8–9 maja w Eger na Węgrzech odbyły już po raz ósmy zawody w projektowaniu i budowie pojazdu z napędem pneumatycznym. Gotowe pojazdy były sprawdzane na torze wyścigowym w trzech konkurencjach: najdłuższy dystans, slalom na czas oraz osiągane przyspieszenie. Ocenie podlegała przede wszystkim techniczna oryginalność rozwiązań zastosowanych w pojeździe oraz poziom ich realizacji.
Zawody były rozgrywane w dwóch kategoriach:
- w kategorii studentów: w momencie zgłoszenia do tej kategorii studentami musieli być wszyscy członkowie zespołu, natomiast w dniu ogłoszenia wyników przynajmniej dwóch z nich;
- w kategorii seniorów: zgłoszenia do tej kategorii były przyjmowane od byłych studentów, którzy uczestniczyli w przynajmniej jednych zawodach a ich dawna uczelnia dysponowała pojazdem wykonanym według ich projektu i odpowiadającym warunkom zawodów w 2015 roku.
Rywalizujące między sobą zespoły nie mogły liczyć więcej niż czterech członków. Do każdej z kategorii mogły być wytypowane z danego instytutu trzy drużyny.
Uczestnicy każdych zawodów otrzymują Certyfikat Pneumobile potwierdzający ich kwalifikacje zawodowe. Nagrodę główną Best Pneumobile of Aventics zdobywa jedna drużyna. Z Polski w tym roku walczyły o nią zespoły m.in. z Wojskowej Akademii Technicznej oraz z Politechniki Gdańskiej, Politechniki Białostockiej, Politechniki Warszawskiej, Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Śląskiej.
Na podstawie informacji
od organizatora zawodów